akıllı tahta etkinlikleri,soru bankası,deneme sınavı,yazılı sınav,konu anlatım,eğitim programları,yıllık planlar,ilk okuma yazma

TEOG 1. GÜN OTURUMU || İZLENİMLERİM

   
Bu gün TEOG Sınavında görevliydim. Çocukların ve öğretmenlerinin heyecanlarını yerinde gözlemleme imkanım oldu. 
Sınav kuralları gereği görevli olduğum okula 1 saat öncesinden gittim. Beni en çok şaşırtan öğrencilerin heyecanı değil, okul müdürünün heyecanı oldu. Tabi heyecanla beraber yaşadığı stres oldukça belli oluyordu. İlk başta bu durumu garipsedim, kabullenemedim. Daha sonra çalıştığım ilçede kıyasıya yaşanan TEOG rekabeti aklıma gelince durumun aslında oldukça normal olduğunu kabullendim. 
Sınavda görevli olduğum okul 1. Dönem TEOG sınavında ilçenin en başarılı 2. okulu. Hatta bir derste ilin en yüksek ortalamasına sahip bir okul. 1. TEOG sınavında elde edilen başarı 2. sınav için öğretmen ve öğrencileri iyice hırslandırmış. TEOG'a odaklanıp iyi hazırlanmışlar. Teog'a nasıl hazırlandıkları ayrı bir konu...
    Öğrencilere gelince oldukça sakin ve iyilerdi. Sadece Türkçe oturumunda heyecanları belli oluyordu. Türkçe ilk oturum olduğundan daha yoğun bir heyecan yaşıyor, öğrenciler. Fakat ilk oturumdan sonraki oturumlarda öğrencilerde gözlenebilen bir heyecan göremedim. Türkçe oturumundan sonra bahçede 10-15 dk öğrencilerle sohbet ettik. Hiçbirinin aklında biraz önceki TEOG oturumuna dair sorular yoktu. Bu iyi bir şey aslında, enerjilerini geçmiş gitmiş bir sınav için harcamıyorlardı. Balık tutma, yüzme, bağ bahçe işleri hakkında konuştuk. Garip ama hiç sınav mevzusunu konuşmadık. Matematik oturumu için sınav evraklarını teslim almak için çocukların yanından ayrıldım. 

    Yarın, yine aynı okulda 2. gün oturumu için görevliyim. Yarınki izlenimlerini paylaşmaya gayret edeceğim. Ayrıca sınavdan sonra okul müdürü ve öğretmenlerin geride kalan Türkçe, Matematik ve Din Kültürü oturumlarının cevap anahtarını çıkarıp tüm öğrencilerin kitapçıklarını kontrol ettiğinden eminim. Yarın resmi olmayan 1. gün oturumunun sonuçlarını paylaşırım. 


EmoticonEmoticon