akıllı tahta etkinlikleri,soru bankası,deneme sınavı,yazılı sınav,konu anlatım,eğitim programları,yıllık planlar,ilk okuma yazma

Karakter Dizilerinin Metodları 8


#-*- coding: utf-8 -*-

"""capitalize() methodundan sonra benzer ve daha fazlasını yapan title()
metodunun inceleyelim. capitalize() karakter dizisinin sadece ilk harfini büyük
harf yapıyordu. title() ise karakter dizisinde yer alan her bir kelimenin ilk harfini
büyütür. Hemen bir örnek yapalım. Etkileşimli kabuk üzerinde veya 'py' uzantılı dosyaya
 şu komutu yazıp çalıştıralım"""

kardiz = "benim adım kırmızı"
print(kardiz.title()) #etkileşimki kabukta print komutuna gerek yok. 
#ekran çıktımız >>> 'Benim Adım Kırmızı' şeklinde olur. 

"""Tahmin ettiğiniz gibi öğrendiğimiz diğer methodlar gibi title() 
i harfi ile arası iyi değil. Şöyle bir örnek yapalım"""

kardiz = "izmir hava limanı"
print(kardiz.title()) #Ekran Çıktısı >>> Izmir Hava Limanı şeklinde olur.

"""Bu durumu düzeltmenin yollarını daha önce öğrenmiştik. Şimdi tekrar yapalım"""
if kardiz.startswith("i"):
 print("İ"+kardiz[1:].title())
 
else:
 print(kardiz.title())
 
"""Fakat burda bir sorun var. Karakter dizimi "i" ile başlarsa sorun yok. Fakat
'bugün iki ekmek aldım' gibi bir karakter dizisine yukarıdaki kodları uyguladığımz
zaman çıktımız >>> 'Bugün Iki Ekmek Aldım! şeklinde olur. Bunu aşmanın yolu karakter
dizisini kelimelerine parçalamak. Sonra herbir kelime için kodlarımızı uygulamak.
Hemen yapalım. Elimizde ile başlayan kelimeler olsun. 
"""
iller = "izmir,istanbul,izmit,içel"

for i in iller.split(","):
 if i.startswith("i"):
  print(i.replace("i","İ",1),end =" ")
  
 else:
  print(iller.title())
# Ekran Çıktısı >>> İzmir İstanbul İzmit İçel İzmir şeklinde olur. 


EmoticonEmoticon