akıllı tahta etkinlikleri,soru bankası,deneme sınavı,yazılı sınav,konu anlatım,eğitim programları,yıllık planlar,ilk okuma yazma

İNGİLİZCE SERTİFİKASI || KİMLER ALMALI|| NASIL ALINIR || NE İŞE YARAR

        İngilizce hazırlık sınıfları vardı. Hazırlık sınıfı okumak ve başarı ile geçmek zorunluydu.
Bu yazıma önce bir eleştiri ile başlamak istiyorum. Benim öğrencilik yıllarımda Fen Lisesi, Anadolu Lisesi ve Anadolu Öğretmen Liselerinin
        2000 yılında türünün ilk örneklerinden olan bir Anadolu Öğretmen Lisesini kazandım. Dolayısı ile hazırlık sınıfı okudum. Hazırlık sınıfında haftada 24 saat olmak üzere İngilizce dersi gördük. Kalem kağıt üzerinde iyi bir İngilizce öğrendim. Aradan geçen 16 yıla rağmen hatırı sayılır derecede İngilizce bildiğimi söyleyebilirim. Eleştirdiğim nokta şu:

        Bir yıl boyunca sıkı bir şekilde yabancı dil eğitimi aldım. Şimdi ise yabancı dil bilgim olduğunu ispatlamak için yabancı dil kursuna formaliteden yazılmam gerekiyor. Sadece İngilizce sertifikası alabilmek için. Şunu sormak istiyorum, hayatımın bir yılını devletin okulunda İngilizce eğitim alarak geçirdim. İngilizce sertifikası almak için neden tekrar bir kursa yazılayım ki? Benim tek ihtiyacım olan şey, sertifikayı almak için bir sınava girmek. Yetkililerin bence hazırlık sınıfı okumuş öğrenciler ile ilgili bir düzenleme yapması şart. 

        Neden İngilizce Sertifikası Almalı mıyım, Kimler İngilizce Sertifikası Almalı? Kişiden kişiye ve çalışmak istediğiniz sektöre göre bu sorunun cevabı değişir. Ama bir kaç sebep sıralayacak olursam:
  1. İş başvurularınızda CV'nize eklersiniz.
  2. Yabancı dil bilginiz olduğunu belgelemiş olursunuz.
  3. MEB'e bağlı kurum ve kuruluşlarda ücretli öğretmenlik yapabilirsiniz.
  4. Zaten öğretmenseniz İngilizce branşında eğer İngilizce öğretmeni yoksa ve ihtiyaç varsa derslere girebilir, kurs açabilirsiniz. 
  5. Elimin altında bulunsun "ne de olsa bir gün lazım olur" mantığı.
Özel sektör için bu sertifikanın bir geçerliliği olacağını sanmıyorum. Çünkü özel sektör bu konuda sizi bizzat sınar ve sertifikaya gerek kalmadan İngilizce bilip bilmediğinizi sınar. :)

        İngilizce Sertifikası Nasıl Alınır? MEB'na bağlu kurum ve kuruluşlar zaman zaman sertifika programları düzenler. Bu programlara katılabilir. Ücretsiz olarka ders görebilirsiniz. Belli bir saat ders tamamladıktan sonra sınav olursunuz ve İngilizce sertifikasını kaparsınız. 
Ya da özel bir dil kursuna yazılırsınız. Dil kursları her seviye için farklı kurlar düzenliyor. Kur başına da ayrıca ücret talep ediyorlar. Örneğin Intermediate İngilizce Sertifikası için Başlangıç ve Orta düzey kurslara yazılmanız gerekli. Benim yaşadığım şehirde bir kur ücreti ortalama 500-600 lira civarında. En az iki kur alıyorsunuz. Daha sonra MEB dil kursları için yılın belli dönemlerinde sertifika sınavları açıyor. O sınava giriyorsunuz ve sertifikayı kapıyorsunuz. 
        
        Dil Kursları Pahalı mı? Evet, pahalı olduğunu söyleyebilirim. Yaşadığınız şehre göre dil kurslarının ücretleri farklılık gösterebilir. Yukarıdaki açıklamadan pahalı olup olmadığına siz karar verebilirsiniz. 

İngilizce Sertifikası dışında yabancı dil bilginize belgeleyen sınavlarda var. YDS'ye (yabancı dil sınavı) girerek kendiniz denemiş, İngilizce seviyenizi belgelemiş olursunuz. 



EmoticonEmoticon