akıllı tahta etkinlikleri,soru bankası,deneme sınavı,yazılı sınav,konu anlatım,eğitim programları,yıllık planlar,ilk okuma yazma

Eğtim Destek Ünitesi

Bir öğretmen olduğum için yaz tatilinin tamamını bir tatil beldesinde geçirmek pek de mümkün olmuyor. Tatil uzun olduğundan yazın büyük bir kısmını evde geçiriyorum. Böyle olunca her yaz kendime farklı bir aktivite, uğraş seçiyorum. Geçen yaz boyunca python programlama dilini çalışmıştım. Şu sıralar ise fırsat buldukça yeni bir proje üzerinde çalışıyorum. Aslında proje demek abartı olur.
Öğretmenlik mesleği ile ilgili bir forum sitesi kurdum. Uzun vadeli olarak düşündüğüm bir uğraş.
Aslında bu tür bir forum sitesi açmak tam üniversite yıllarından beri hayalim. Fakat kredi kartı yokluğundan sürekli ücretsiz alan adı ve hostlara forum kurdum. Dolayısı ile hiçbiri uzun ömürlü olmadı. Ancak smf forum sistemini kurmasını, yönetmesini ve kullanmasını bu sayede iyi öğrendiğimi söyleyebilirim.
Yani uzun bir zaman önce yapmayı planladığım bir işi yapmak bugüne kısmet oldu. Tutar mı tutmaz mı, orasını bilemiyorum. Ama 10 yıldan beri aklımdan geçen bir fikri hayata geçirmenin kötü bir tarafı olmaz herhalde.
Artık, projenin adından zikredebilirim herhalde. Eğitim Destek Ünitesi || mebistan.com
Site muhtemelen ilk bakışta tanıdık gelecektir. Çünkü bu alanda iyi forum siteleri de mevcut. Önemli değil, ben kaplumbağa misali kendi yolumda ilerleyeceğim. Gelin size biraz mebistan.com'dan bahsedeyim.
Forum 3 ana kategoriden oluşuyor.

  • İlkokul:
Sınıflara göre alt bölümlere ayırdım. Her sınıfın kendine ait dosya paylaşım bölümüde mevcut. Sınıfları kendi içinde ders ders ayırmadım. Böylelikle gereksiz detaydan kaçınmayı planladım. 
  • Ortaokul:
Ortaokulda ders ders farklı öğretmenler girdiğinden bende öğretmenlerin işini kolaylaştırmak için forumu branş branş olacak şekilde alt bölümlere ayırdım. 
Örneğin; Türkçe, ortaokul kategorisinde yer alan bir bölüm. Türkçe içinde sınıf bazlı alt bölümler oluşturdum. Faydalı ve basit sınıflandırma olduğu kanaatindeyim. 
Ortaokula ait foruma bu linkten ulaşabilirsiniz. Mebistan.com
  • Forum Mebistan
Bu kategoride ise ilkokul ve ortaokul için ortak konulara yer verdim. Ayrıca kullanıcıları ilgilendiren ortak konular bu kategoride farklı bölümlerde yer almakta. 
Örneğin, belirli gün ve haftalar ilkokul ve ortaokul için ortak. O yüzden Belirli gün ve haftalar forumu bu kategori altında yer almakta. 

Daha ayrıntılı bilgi ve fayda için sizi mebistan.com adresine beklerim. Lütfen üye olmayı da ihmal etmeyiniz. 


EmoticonEmoticon