akıllı tahta etkinlikleri,soru bankası,deneme sınavı,yazılı sınav,konu anlatım,eğitim programları,yıllık planlar,ilk okuma yazma

Sayı Tahmin Oyunu Ver.1.0

Herkese Merhaba,
Python öğrenmeye devam ediyorum. Fakat son zamanlar kafam karışıktı. Hangi arayüz öğreneceğimi bir türlü kestiremedim. En sonunda tkinter da karar kıldım. Karar verme sürecinde baya bir zaman kaybettim diyebilirim. Gerçi şu sıralar tkinter de kaynak sıkıntısı yaşıyorum. İleriki zamanlarda kaynak sıkıntısını aşarsam son gaz python öğrenmeye ve çalışmaya devam edeceğim.

Bugün sayı tahmin oyunu yazdım. Sonra üzerinde deneme yanılma yolu ile değişiklikler yaparak en son halini verdim. Daha sonra okunaklılığı arttırmak için biraz estetik ve ergonomik çalışmalar yaptım. Neticesinde version 2 piyasaya çıktı. Onu da daha sonra paylaşırım.


#-*- coding: utf-8 -*-
import random

print("""
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   ########################
   #Sayı Tahmin Etme Oyunu#
   ########################
   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~                
""")

print("""
 *******************************************************
 ->Nasıl Oynanır: Bilgisayar hafızasında 1 ile 100     *
 ->arasında rastgele bir sayı tutar. Oyuncubu sayı-    *
 ->yı tahmin etmeye çalışır. Pc Oyuncuyu yönlendirir.  * 
 *******************************************************
""")

rand_sayı = random.randint(1,100)
can=10 #oyuncunun can sayısı
sayaç = 1
kalan_can = 0 #oyuncunun kalan can sayısı 

print("""
    |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Oyun Başladı<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||  
""")
print("1 ile 100 arasında bir sayı gir: ",end ="")

try:
 while True:
  kalan_can = can -sayaç
  
  oyuncu = int(input()) #Oyuncu sayı giriyor
  
  #kullanıcıdan gelen veri ile hafızadaki sayı karşılaştırılıyor
  if oyuncu == rand_sayı:
   #içteki if bloğu ile tek denemede bilene ödül veriliyor
   if sayaç == 1:
    print("""
    ###################
    #                 #
    #   Harikasın!!!  #
    #                 #
    ###################
    """)
    break
   else: 
    print("~~~Tebrikler Kazandınız~~~ {} defa denediniz ".format(sayaç))
    
   
  elif  kalan_can == 0: # sıfır can kaldı gibi bir anlamsız ifadenin önüne geçmek için
      
   print ("!!!HİÇ CANINIZ KALMADI KAYBETTİNİZ!!! ")
   break
   
  elif oyuncu < rand_sayı: 
   print("#"*15+" {} canınız Kaldı !".format(kalan_can)+"#"*15)
   
   print("daha büyük bir sayı gir: ",end="")
   
      
    
  
  elif oyuncu > rand_sayı:
   print("#"*15+" {} canınız Kaldı !".format(kalan_can)+"#"*15)
   
   print("daha küçük bir sayı gir: ",end="")
    
  elif oyuncu < 0 or oyuncu > 100:
   print("#"*15+" {} canınız Kaldı !".format(kalan_can)+"#"*15)
   print("geçerli aralıkta bir sayı gir: ",end="")
   
   
   
  sayaç +=1
  
except ValueError:
 print("Lütfen Sadece Sayı Giriniz")


EmoticonEmoticon