akıllı tahta etkinlikleri,soru bankası,deneme sınavı,yazılı sınav,konu anlatım,eğitim programları,yıllık planlar,ilk okuma yazma

echo ‘Programlama Öğreniyorum'; Vol. II

Askerde PHP kitabını okuduğum için askerden geldikten sonra PHP çalışmaya devam ettim. Bir farkla artık uygulamaları bilgisayar ekranında yapıyordum. Tabi PHP uygulamaları yaparken diğer yandan PHP kodlarının içine gömülü olduğu HTML kodlarını bir yandan öğreniyordum. Açıkacası zorlandığımı hatırlıyorum. Tabi bir de işin CSS boyutu vardı. Sonra nasıl oldu ne oldu programlama öğrenmeye ara verdim.
Birkaç yıldır programlama çalıştığımı hatırlamıyorum. Sonra nasıl oldu, ne oldu birden bire içimde yeniden programlama öğrenme arzum doğdu. Bu sefer kendi kendime düşündüm web tabanlı programlama mı yoksa pc programlama mı öğreneceğim. İşin biraz da maddi getiri boyutunu düşündüm. Geçmişten gelen C# deneyimlerini de göz önünde bulundurunca, pazar payının da etkisi ile C# görsel programlama çalışmaya başladım. 2010’dan bugüne çok şey değişmişti. Programlama derslerini anlatan çok güzel videolar youtube’da var.
Ben de kitaptan yada yazılı kaynaklardan değil doğrudan videoları izleyerek C# görsel programlama öğrenmeye başladım. Açıkçası zevkli de gidiyordu. http://csharpvideoluders.com/ sitesinde çok güzel ders videoları bulunmakta sıfırdan başlayarak basit bir uygulama yazacak kadar C# öğrenebilirsiniz. Eğer programlamanın temel taşlarını biliyorsanız görsel programlamadan başlayabilirsiniz. Eğer ilk kez programlama öğrenecekseniz bence siyah ekran üzerinde salt kod yazmalısınız. Bu sayede programlamanın temel yapılarını daha rahat kavrarsınız.
Yanılmıyorsam http://csharpvideoluders.com/ sitede yer alan derslerin tamamını izledim, uyguladım. Zaten microsoft visual studio işin büyük kısmını hallediyor. İşi zevkli, anlaşılır ve kolay bir hale getiriyor.
Yine youtube’dan yararlanarak okul kütüphanesi için basit bir kütüphane programı yazmaya karar verdim. Hatta programın arayüzünü, form bileşenlerini tamamladım bile. Fakat donanımsal sorunlar baş göstermeye başladı. Dizüstü bilgisayarımın harddisk sürücüsü artık SOS vermeye başlamıştı. Bilgisayarım sık sık donmaya ve çalışmamı imkansız hale getirmeye başladı. Format atıp defelarca yeniden kurdum. Nafile sonuç aynıydı en sonunda format attıktan sonra windows hardisk’i değiştir hatası vermeye başladı. Artık windows’da kurulmaz hale geldi. Tek bir yol vardı o da yeni bir harddisk almaktı. 200-300 tl hardisk’e vermek de istemiyordum. Artık bilgisayarı açmaz oldum. İkinci el harddisk de bulamadım.
Aradan bir kaç ay geçti. Bir arkadaşım harddiski tamir edebileceğini söyledi. Hemen dizüstü bilgisayrımı arkadaşa verdim. Dayanamadım arkasından bende yanına gittim. Bir yandan sohbet ediyor bir yanda bad sectörleri temizliyor. Harddiskin işe yaramaz kısımlarını bölüyorduk. Her şey yolunda gitti. Bad sectörleri ayırdık. Windows 7 kurduk. Test amaçlı boyutu bir gb olan programlar bile kurduk. Tamam dedim. Bilgisayarı aldım eve geldim. O ne!!! windows yine hata veriyor. Harddiske hiçbir şey kayıt edilmiyor. Yeni programlar kurulmuyor. Bende inadım inat hardisk almadım. Bilgisayarıma linux mint 17 Rebecca kurdum. Nazar değmesin bilgisarım tıkır tıkır çalışıyor artık.
Fakat bir sorun vardı. Linux üzerinde C# ile kod yazamam ki… Programlama öğrenme sevdamdan vazgeçmeyeceğime göre…
Ben de yeni bir programlama dili öğrenmeye karar verdim. Peki hangisini öğreneceğim? Ölçüm ne olacak? Önce dünya üzerinde en çok kullanılan programlama dilini araştırıdım karşıma java ve python çıktı. Neden içimden java öğrenmek hiç gelmedi, gelmiyor da. Python’u araştırmaya başladım. O ne ? Bu dil aradığım dil. Basit, sade, anlaşılır platform bağımsız bir dil. Yetmedi web programlama, android uygulama geliştirme bile yapılabilen bir dil. Bir taşla 5- 10 kuş. Hemen python öğrenmek için kaynak araştırmalarına başladım.
Karşıma inanılmaz derecede kaliteli bir kaynak çıktı. Python öğrenenler için bulunmaz bir nimet. http://www.istihza.com/ harika, profesyonel etkileşimli bir kaynak. Yaklaşık olarak 20-25 gündür bu siteden python öğreniyorum. Şu sıralar “Temel Dosya İşlemleri” konusundayım.
Yine siyah ekranda kod yazmaya başladım. Sorun değil. Bu iş zaten siyah ekranda başlar, görsel programlama ile devam eder. Ustalaşınca yine siyah ekran ile devam eder.
Her şeyde bir hayır vardır. Bilgisayarın harddiski bozuldu diye linux kurdum. Bu sayede öğrenilmesi gereken bir dil keşfettim: Python.
Bence, bilgisayar programlama dili öğrenmeye ilk kez başlayacak biri; bu işe python ile başlamalı. Basit, yalın, anlaşılır bir dil olması onu kolay öğrenilir kılıyor.




EmoticonEmoticon