akıllı tahta etkinlikleri,soru bankası,deneme sınavı,yazılı sınav,konu anlatım,eğitim programları,yıllık planlar,ilk okuma yazma

print(“Programlama Öğreniyorum”) Vol. 1

Bir türlü vazgeçemediğim aynı zamanda ilerleme kaydedemediğim bir tutkum var: programlama öğrenmek. Programlama öğrenmekten bir türlü vazgeçemiyorum. Yıllar oldu hala elle tutulur, gözle görülür bir ilerleme kaydedemedim.
Önce programlama öğrenme geçmişimden biraz bahsedeyim.
2009 yılı yazı filandı. Üniversiteyi yeni bitirmiştim. Bilgisayara olan merakım beni programlama öğrenmeye sevk etti. Zaten daha öncesinde php ile kodlanmış CMS(wordpress, joomla, smf,mkportal) leri kurarak vakit kaybediyordum. Nasıl oldu nasıl başladım, hatırlayamıyorum. Bir gün içimden büyük bir aşkla php öğrenme arzusu doğdu onu hatırlıyorum.
Hemen internetten php öğrenme ile belli belirsiz şeyler bulup okumaya başladım. Manuel olarak php server kurdum hatta. Tabi sonra işin kolayını öğrendim. Appserv benzeri programlar bu işi bir kaç tık ile kolaylıkla halledebiliyormuş.
PHP öğrenmek için internette kaynak taraması yaparken acı bir gerçek ile karşılaştım. Biz Türkler Orijinal bir şeyler ortaya koymak yerine hep başkalarının emeklerini kopyala+yapıştır yapıyormuşuz. O yıllarda günlerce molla google ile yaptığım tüm aramalarda orijinal 4 tane falan kaynak bulmuştum. Diğer hepsi kopyala+yapıştır idi. Dolayısı ile Türkçe kaynak oldukça azdı. Kıt kanaat ingilizcem ile yaptığım araştırmalarda ise dünya kadar blog karşıma çıktı. Hepsi kendi php deneyimlerini paylaşıyordu. Bulduğum e-kitapların sayısı ve kalitesi yabana atılacak gibi değildi. O yüzden ingilizce kaynaklardan çalıştım. Fakat bir yere kadar… Sonuçta ingilizcem programlama dilini başka bir dilden öğrenebilecek kadar yeterli değildi.
Bende gittim kitapçıdan tabiki kitap aldım. Fakat bir sorun daha vardı. HTML bilmeden php öğrenmeye çalışmak zor işti. Fakat yine de PHP öğrenirken temel programlama mantığını kaptım. Değişkenler, döngüler, kontrol yapıları, diziler,OOP, veritabanı bağlantı yapma vs.
Derken yaz bitti. Kazanmam gereken bir KPSS sınavı vardı. Artık KPSS’ye yoğunlaştım. Programlamaya ara…
….
Koca bir yıl geçti. Yine yaz geldi. Atamam yapıldı. Göreve başlayana kadar yine koca bir yaz tatili var. Ben de bu defa C# öğrenmeye karar verdim. Aslında kafamda hep bir yerlerde C dilini öğrenmek vardı. Fakat forumlarda filan programlamaya başlamak için PHP’nin daha uygun olduğu yazdığından bende öyle yaptım. C# gerçekten zevkli geldi. Microsoft Visual Studio kod yazma deneyimini gerçekten zevkli ve kolay bir hale getiriyordu. PHP’de olduğu gibi yine internette kaynak bul, sonra git kitap al. Falan filan işte.
Siyah ekranda günlerce kod yazdım. Lakin ne zaman görsel bir şeyler yapacam diye beklerken koca kitabın baştan sonra siyah ekranda kod yazmayı öğrettiğini görünce moralim bozuldu. Ama vazgeçmedim. Derken eylül ayı geldi. İlk görev yerim olan Iğdır’a doğru yola çıktım. Programlamaya ara…
Birkaç ay sonra askere gitmem gerektiğini öğrendim. Cidden sürpriz oldu. Askere gittim. Askere giderken yanımda PHP kitabını götürdüm. Tabi başka kitaplarda.. Sivil hayattta okumayacağım ne kadar sıkıcı kitap varsa aldım yanıma. Alfred Adler, Sigmun Freud, Eric Fromm. Askerde bu kitapları nöbetlerde okudum. Sonra yine programlama öğrenme arzum patlak verdi. Nöbetlerde PHP kitabını okumaya ve bilgisayar ekranı yerine kara kalem, beyaz kağıt ile uygulamalar yaptım


First


EmoticonEmoticon