akıllı tahta etkinlikleri,soru bankası,deneme sınavı,yazılı sınav,konu anlatım,eğitim programları,yıllık planlar,ilk okuma yazma

4. Sınıf 60 Soruluk Deneme Sınavı İndir

60 soruluk deneme sınavı. Çeşitli kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmıştır. Kendinize göre ekleme çıkarma yapabilirsiniz.
Soruların bir kısmı aşağıda yer almaktadır. Hoşunuza giderse indirip uygulayabilirsiniz. 


TÜRKÇE
 
 


                                   BEN ANNEYİM
         Seni, sevinçlerin en büyüğü ile ellerime aldım. Seni, sütümle besledim. Geceler boyu başucunda bekledim. Sana ilk davranışı, ilk gülüşü, ilk bakışı, ilk heceyi ben öğrettim. Sana ilk şarkıyı ben söyledim. Saçını taradım. Seni yıkadım. Sana, en güzel elbiseleri diktim, giydirdim.
     Ben anneyim. Sen, benim eserimsin. Sen, benim emeğimsin. Sen, benim güzel günlerim,geçen ömrüm,bütün anılarımsın.

NOT:  1. 2. Ve 3. soruyu metne göre cevaplayın.

1) Yazar, bu yazısında kimi konuşturuyor?
   A)Anneyi      B)Babayı  C)Çocuğu    D)Öğretmeni

2) Aşağıdakilerden hangisi, annenin çocuğa öğret-tikleri arasında yer almamaktadır?
  A)İlk bakış      B)İlk gülüş  C)İlk oturuş   D)İlk hece

3) Aşağıdakilerden hangisi, annenin çocuğu büyütürken yaptığı işler arasında yer almamaktadır?
A)Çocuğun saçını taramak.
B)Çocuğu okula götürmek.
C)Çocuğu yıkamak.
D)Çocuğa elbise dikmek.

4) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “gelin” kelimesi diğerlerinden farklı bir anlamda kullanılmıştır?
A) Yarın öğleden sonra bize gelin.
B) Ablam çok güzel bir gelin oldu.
C) Eve gelin de konuşalım.
D) Öğretmenimiz “Yarın erken gelin” dedi.

5)  Aşağıdaki kelimelerin hangisinde ünsüz yumuşaması olmuştur?
A)  çantaya     B) bacaya  C) ağaca       D) kitaptan

6) Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizgili kelimelerden hangisi gerçek anlamı dışında kullanılmıştır?
A) Okulun basketbol sahasında yer yer çatlaklaroluşmuş.
B) Üst sınıftakiler bugün çok gürültü yaptı.
C) Köylü, Ali Dayı’nın tatlı diline bayılır.
D) Yaş gününde ona güzel bir eğlencedüzenledik

7) Aşağıdaki tümcelerin hangisinde bir karşılaştırma vardır?
A)  Üzüm, çileğe göre daha tatlıdır.
B) Okul gezisi için bütün hazırlıklar yapıldı.
C) Ders çalışarak başarılı olabiliriz.
D) Kitap okumak insanı dinlendirir.

8) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “acı” sözcüğü gerçek anlamında kullanılmıştır?
A)  Bu adam çok acı çekti.
B)  Babam acı biberi çok sever.
C)  Acılar insanı çok yıpratır.
D)  Acı çekmek çok zordur.

9) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde“ de “nin yazı-mı ile ilgili bir yanlışlık yapılmıştır?
A)  Aradığınız kitap ben de var.
B)  Ben de Ahmet’i tanıyorum.
C)  Şahin de dün buraya geldi.
D) Seni dün de aradım bulamadım.

10) ‘’Küçük’’ sözcüğü aşağıdaki tümcelerin hangi-sinde sıfat (varlığın özelliğini belirtmiştir) olarak kullanılmıştır?
A) Kendi küçük ama aklı büyüktü                              B) Hey küçük, nereye böyle?
C) Küçük çocuk olurda sevilmez mi?
D) Küçükleri daima korumalıyız

11) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “ki” yanlış yazılmıştır?
A) Demek ki bir daha spor yapabiliriz.
B) Ali’ye oyunda öyle kızmış ki sormayın.
C) Tam çıkıyordumki zil çaldı.
D) Mahalledeki gürültüler rahatsız edici.


EmoticonEmoticon